Чернівецький обласний центр

з профілактики та боротьби зі СНІДом

Аналіз задоволеності пацієнтів

З метою оцінки та підвищення якості надання медичних послуг протягом липня 2017 року в ОКУ «Чернівецький обласний центр з профілактики та боротьби зі СНІДом» (надалі – центрі СНІДу) було проведено анонімне опитування задоволеності пацієнтів медичною допомогою в центрі СНІДу. Дане опитування проводилось відповідно до наказу центру СНІДу від 26.06.2017р. №68-ОД. Участь в опитуванні прийняли 48 ВІЛ-інфікованих пацієнтів. Участь їх дозволило відобразити загальну думку пацієнтів про організацію медичних послуг у центрі СНІДу, яку за підсумками можна вважати значною мірою достовірною. Деякі пацієнти за станом здоров'я та небажанням відмовлялися брати участь в анкетуванні. В анкеті було10 прямих запитань, на які потрібно було відповісти так чи ні. Окрім цього, в анкеті можна було залишити свої коментарі щодо медичних послуг в центрі СНІДу.

 

1.                  Чи задоволені Ви умовами  перебування в центрі СНІДу (комфортність, зручність тощо)? Так відповіли  всі 100 % (48 з 48).

2.                  Чи відчували Ви дискримінацію з боку медичного персоналу центру СНІДу? Так відповіли  10,4 % (5 з 48).

3.                  Чи відчували Ви дискримінацію з боку медичного персоналу інших закладів охорони здоров’я? Так відповіли  35,4 % (17 з 48).

4.                  Чи ознайомили Вас із правами та обов’язками пацієнта та правилами перебування в центрі СНІДу? Так відповіли  91,6 % (44 з 48).

5.                  Чи повідомили Вас про результати обстеження, діагностики та лікування? Так відповіли  91,6 % (44 з 48).

6.                  Чи користувалися Ви послугами (консультації, соціальний супровід, тощо) працівників мережі ЛЖВ? Так відповіли  70,8 % (34 з 48).

7.                  Чи вимагали у Вас додаткову плату за обстеження, діагностики та лікування? Так відповіли  2 % (1 з 48).

8.                  Чи були випадки розголошення Вашого статусу медичними працівниками центру СНІДу? Так відповіли  6,25 % (3 з 48).

9.                  Чи були випадки розголошення Вашого статусу медичними працівниками інших закладів охорони здоров’я? Так відповіли  18,7 % (9 з 48).

10.              За результатами анкетування пацієнтів вцілому, чи задоволені послугами  центру СНІДу? Так відповіли  100 % (48 з 48).

Побажання та коментарі пацієнтів:

-                     покращити роботу маніпуляційній медичній сестрі,

-                     збільшити кількість лікарів інших спеціальностей (гастроентеролог, стоматолог),

-                     інформувати пацієнтів щодо результатів обстежень в телефонному режимі,

-                     сприяти в оформленні групи інвалідності,

-                     здійснювати обстеження на рівень СД4 не тільки по вівторкам,

-                     покращити режим роботи лікаря дитячого інфекціоніста,

-                     в багатьох анкетах містились слова подяки та задоволеності послугами отриманих в центрі СНІДу.

 

Опитування пацієнтів є найбільш об'єктивним інструментом вимірювання задоволеності пацієнтів та визначення факторів, що впливають на таку задоволеність. Анкетування зарекомендувало як точний та чутливий інструмент зворотнього зв'язку по відношенню до пацієнтів. Результати анкетування є об'єктивною інформацією для здійснення коригуючих і поліпшуючих дій під час аналізу керівництва.

 

Висновки:

1.                  Рівень задоволеності пацієнтів центру СНІДу знаходиться на досить високому рівні (у багатьох анкетах містилися слова подяки медпрацівникам).

2.                  Щороку на базі центру СНІДу проводяться переривчасті курси з   питань з ВІЛ-інфекції для лікарів-інфекціоністів, сімейних лікарів ЦРЛ/ПМСД. Надалі залишається потреба у проведенні зазначених курсів, на яких потрібно наголошувати питання - стигми, дискримінації та толерантного ставлення до людей, які живуть з ВІЛ.

3.                  Між центром СНІДу та благодійною організацією «Чернівецьке благодійне товариство Благодійної організації «Всеукраїнська мережа людей, які живуть з ВІЛ/СНІДом»» підписано договір про спільну діяльність. Відповідно якого, соціальні працівники мережі щоденно консультують пацієнтів центру СНІДу за їх згоди. Таким чином, спільно з громадським сектором пацієнти можуть бути максимально охоплені послугами як медичного так і соціального напряму.

4.                  Щороку працівники ознайомлюються з наказом центру СНІДу Про заходи для забезпечення належного  зберігання  конфіденційної  інформації  про людей,  які живуть з ВІЛ,  та захисту такої  інформації  від розголошення  та розкриття третім особам.

5.                  Дослідження на рівень СД4 лімфоцитів для пацієнтів Чернівецької області проводиться на базі лабораторії Тернопільського центру СНІДу. Забір крові для дослідження на рівень СД4 проводиться відповідно до затвердженого графіку.

6.                  Результати анкетування доведено до працівників центру СНІДу. Зауваження та коментарі пацієнтів взято до уваги. Здійснити анектування повторно через пів року.